Carta de serveis
Carta de serveis i compromisos davant la ciutadania
La carta de serveis que teniu a la vostra disposició al web municipal recull, de manera clara i concisa els serveis que prestem i els nostres compromisos de qualitat.
La carta de serveis d’atenció ciutadana és una eina perquè els ciutadans i ciutadanes puguin conèixer i exercir els seus drets en relació amb l’Ajuntament de Collsuspina i perquè sàpiguen en tot moment quins recursos els assisteixen, quins drets els obliguen i quins compromisos s’han assumit des del servei.
Qui som?
Som un equip de professionals que treballem per atendre, informar i prestar serveis als ciutadans i ciutadanes en relació amb l’ajuntament i el poble de Collsuspina.
Des de l’Ajuntament oferim tota la informació disponible sobre l'administració municipal i sobre el municipi, així com la possibilitat de tramitar de manera integrada bona part de les gestions municipals.
L’Ajuntament de Collsuspina té funcions de registre general i de finestreta única i, per tant, s’hi poden presentar totes les sol·licituds i documents que s'adrecin a l'Ajuntament, així com aquelles que s'adrecin a altres administracions públiques.
On som?
Ajuntament de Collsuspina
Pl. Major, 3
Telèfon: 938 300 376
Fax: 938 208 330
Adreça electrònica: collsuspina@diba.cat
Horari: de dilluns a divendres, de 8 a 14 h. Dijous tarda, de 17 a 20 h.
Els nostres serveis
- Informem sobre el municipi i l’activitat municipal
- Informem sobre els tràmits i gestions
- Facilitem la presentació de documents a l’Ajuntament
- Facilitem la presentació de documents adreçats a altres administracions i organismes públics
- Facilitem els impresos i publicacions municipals
- Gestionem les propostes, suggeriments i queixes amb l’objectiu de millorar el servei.
- Trobareu més informació a l'apartat de Tràmits i gestions del web municipal .
Drets i deures
Drets
- DRET a ser atès dins l’horari d’atenció i a ser tractat amb el màxim respecte, celeritat i confidencialitat.
- DRET a obtenir informacions clares, certes i completes.
- DRET a ser assessorat sobre els tràmits i requisits necessaris per a les seves actuacions davant de l’Ajuntament.
- DRET a accedir gratuïtament als formularis de sol·licitud normalitzats de tots els tràmits municipals, ja sigui presencialment o a través del web municipal.
- DRET a conèixer la identitat del personal municipal responsable de la tramitació dels seus assumptes.
- DRET a obtenir còpia segellada de les sol·licituds que es presentin i justificants dels pagaments que faci efectius.
- DRET a no haver de presentar documents que ja es troben en poder de l’Ajuntament o documents que hagin de ser emesos pels serveis municipals.
- DRET a conèixer l’estat de tramitació dels procediments en els que el ciutadà tingui un interès legítim.
- DRET a presentar queixes i suggeriments relatives als serveis municipals o a la ciutat, ja sigui presencialment o a través del web municipal.
- DRET a ser consultats periòdicament sobre la seva percepció de la qualitat del servei d’atenció ciutadana.
Deures
- DEURE de fer un ús responsable de les instal·lacions i serveis d’atenció ciutadana.
- DEURE de tenir una actitud de respecte envers la resta de persones usuàries del servei i de mantenir el silenci necessari per garantir-ne la correcta prestació.
- DEURE de respectar els horaris del servei i els horaris o terminis fixats per a convocatòries o citacions.
- DEURE de facilitar de forma certa les dades d’identificació personal i les relatives a la prestació d’un servei o procediment.
- DEURE d’assegurar-se de la lectura i comprensió d’allò que se signa.
- DEURE de respectar l’ordre i els criteris d’atenció ciutadana.
- DEURE de respectar la dignitat personal i professional del personal municipal.
- DEURE de facilitar el màxim possible l’ús eficient dels recursos materials i humans dels serveis d’atenció ciutadana.
- DEURE de comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d’un servei o les relatives a un procediment.
- DEURE de respectar i obeir les recomanacions del personal municipal en cas d’emergència o evacuació de l’Ajuntament.
Compromisos d'atenció ciutadana
- Garantir un tracte amable i confidencial per part de tot el personal d’atenció ciutadana.
- Respondre les consultes i demandes d’informació adreçades a collsuspina@diba.cat en un termini de 10 dies hàbils.
- Mantenir un temps d’espera en l’atenció presencial inferior als 10 minuts en el 90% dels casos.
- Lliurar de forma immediata els volants individuals d’empadronament sol·licitats presencialment pel titular de les dades.
- Atendre i derivar, si s’escau, les queixes, suggeriments i propostes adreçades mitjançant el web municipal o el correu electrònic de l’Ajuntament en el termini màxim de 5 dies hàbils.
- Oferir un horari de servei que garanteixi un total de més de 1950 hores anuals d’atenció presencial.
- Mantenir un temps d’espera del telèfon d’atenció ciutadana per sota dels 60 segons.
- Enviar al domicili els impresos o la documentació de les sol·licituds realitzades al telèfon d’atenció ciutadana en un màxim de 4 dies hàbils.
- Facilitar resposta a totes les consultes d’informació municipal realitzades per telèfon que no es puguin respondre immediatament en un termini màxim de 48 hores.
- Publicar anualment en el web municipal els resultats sobre el grau d’acompliment dels compromisos adquirits.
Canals de comunicació d'atenció ciutadana
Ajudeu-nos a millorar amb els vostres suggeriments o queixes adreçant-los a:
- Presencialment a l’Ajuntament de collsuspina (Pl. Major,3)
- Per telèfon al 938 300 376
- Per fax al 938 208 330
- Per correu electrònic a collsuspina@diba.cat i a la bústia de suggeriments, queixes i propostes.
Última actualització: Gener 2022.